16 octombrie 2012

NICI UN SAT FĂRĂ UN RADAR!



Sunt un şofer simplu, n-am iluzii că pot participa la Raliul Paris-Dakar şi nici la Circuitul de la Imola, totuşi, ca orice român posesor de carnet, am pretenţia că mă descurc ! În virtutea acestui fapt, mi se întâmpla să mai şi calc pedala mai mult decât trebuie, evident atunci când cred că drumul mi-o permite: dacă sunt într-o localitate, atunci când nu sunt alte personaje pe sosea;dacă sunt în afara ei, atunci când nu e aglomerat. Mă consider, deci, prudentă.Astfel, am reuşit până azi să evit şi incidentele şi radarele…. Până azi…. Când un radar nu m-a mai evitat el pe mine, măi !
Cum să te numeşti radar şi să stai ascuns, la “fript” zăbăuci şi zăbăuce ca mine, într-o zonă în care ştii că prinzi la sigur şoferi peste limita de viteză, deşi potenţialul de pericol este minim, acolo ? Care este rolul tău, de fapt ? Să previi şi să sancţionezi, acolo unde există iminenţa unui real pericol, nu să stai ascuns şi să articulezi amenzi doar pentru că ai normă de făcut !
În condiţiile în care întreaga Românie este o înşiruire aproape continuă de sate, târguri şi oboare, orăşele şi oraşe, în care maşinile împart (de cele mai multe ori) acelaşi carosabil cu : biciclişti, căruţe, tractoare, căţei, pisici, copii care vin/pleacă de la şcoală, bătrâni, beţivi, autobuze, microbuze, maşini mari cu remorcă care abia mai trag la deal, mi se pare o nesimţire ca tu, radar, să stai aşezat doar în zone cu “vad comercial de amendă”!
Când, dacă vrei să îţi faci treaba cu adevărat, poţi să stai foarte bine în : intersecţii aglomerate, linie continuă( acolo îi vezi pe nervoşi ), în afara localităţilor ( acolo îi vezi pe adevăraţii vitezomani ! ), sau pe (puţinele noastre) autostrăzi, şi or mai fi, dar acum sunt cam nervoasă să îmi dau seama…
În cele mai multe zone din ţară, abia reuşeşti să scapi de o localitate, te bucuri că ai accelerat şi tu cumva până pe la 90, hai suta , când hop ! Apare altă localitate! Sau apare un drum în lucru ! Sau restricţie de viteză pusă cândva şi uitată ! Sau apare un camion care abia trage şi ţine un cârd întreg de maşini în spatele lui ! Şi iar frână la 50, hai 60 că n-o fi bai ! Şi vezi că apare, salvatoare, acea plăcuță indicatoare, că mai ai un pic şi ieşi din localitate şi te bucuri că mai poţi accelera puţin (pentru vreo 5 minute) până la 90-suta ! Şi te bucuri degeaba, că numa’ bine ce începi să accelerezi că ieşi din sat şi apare, ghici cine? Un radaaar pe contrasens, în afara carosabilului! La 10 metri înainte de a ieşi din localitate, în plin câmp, unde nici ţipenie de om nu-i ! Cine-i la furat, atunci ?

Dacă nu aveţi bani de autostrăzi sau chiar de drumuri europene, faceţi, domnilor guvernanţi, rute ocolitoare pentru localităţi, decât să tot plătiţi asfaltări şi reasfaltari şi re-reasfaltari la reasfaltari, că vă costă mai puţin poate şi nu ne-aţi mai căpia pe noi, şoferii din România, de cap !

6 comentarii:


  1. Draga Oachi,


    In privinta vitezei, cred ca pt faptul ca sunt competitiva, de la stop trebuie sa o zbughesc prima. Toyota mea albastra ride cu guritza pina la urechi. Parca abia asteapta. :)


    Nu este o decizie rationala, o fac instinctiv, dar dupa aceea conduc in limita vitezei.

    In Canada orice incalcare a legii ti se adauga la dosar si sta tzantzosha acolo, timp de 10 ani. Asigurarea se poate dubla.


    In privinta soselelor din Romania, multe sunt o pacaleala. Ideea ca un drum care se tiriie prin localitati cu 50 KM/ora, ar fi sosea natioanla este o gluma. Deasemenea, cred ca sistemul de sosea cu one lane and a half, a fost inventat numai pt Romania. Nu am vazut asa ceva in Canada si America.


    Ce nu vor sa inteleaga politicienii este faptul ca daca nu ai sosele nu se dezvolta economia. Englezii colonisti, in primul rind, construiau sosele excelente oriunde se duceau. Trotuare nu construiau pt ca nu-i interesa.


    Imi pare rau de amenda pe care ai primit-o. Cu ceva timp in urma, am fost amendati de doua ori la iesirea dintr-o localitate al carui nume incepea cu litera "B", inainte de Rimnicu Sarat, mergind de la Piatra spre Bucuresti. Politistii stateau pititi.

    RăspundețiȘtergere
  2. Darling, păi se poate să te plângi pentru un amărât de radar în toată cariera ta de șofer? Să strigi așa, în gura mare că nu-i posibil să fii vânată, pozată, amendată? Io zic să iei exemplu de la mine, care am un contract de colaborare cu poliția rutieră prin care mă angajez să cotizez lunar cu câte o amendă. Ultima oară le-am făcut o donație consistentă chiar, le-am donat și permisul, temporar, pentru zburat la mică înălțime pe bulevardul Victoriei. Mă aștept să primesc un premiu de Crăciun :))

    Poliția e cu noi! Poliția e cu noi! =))

    RăspundețiȘtergere
  3. Arcadia, bine ai venit ! :)
    Bag seama ca daca politia ar tipari anuarul celor mai importanti sponsori, ai fi in top ten :)))) !
    Iti doresc sa reziliezi contractul cu ei cat mai degraba, nu te baza ca primesti altceva de Craciun de la ei decat ce ai mai primit deja :) ...Io zic sa mai canti si politia e cu voi ! politia e cu VOI !, poate de asta se lipesc bre de tine, ca ii atragi ca pe sirene cu cantecul asta ! =))
    La mine da, in medie treaba e foaaaarte buna, da' mi se rupe sufletul cand vad ca zboara milioaneleeeee pe apa Sambetei, fara sa se vada ceva concret ...sau daca nu concret, macar niste datorii in minus ;)...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bre, râd eu râd, dar scroafa-i moartă-n coteț și cu curu-n ușă!
      Ultima amendă m-a uscat la buzunar și la inimă, mi-am jurat că-mi pun o cărămidă sub pedala de accelerație :))

      Ștergere
  4. Acu' serios, dacă ai lipici la donații din astea, mai bine donează-ți o stație, în câteva luni s-a amortizat =)). Sau pune-ți o poză pe bord, cam cum au șoferii de TIR, dar nu chiar din alea..., pe care scrii ”prietenul meu, polițistul”, să îl ai sub ochi mereu :). Cărămida nu e bună, că dacă vrei sa depășești, ce faci atunci ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Io cred c-o să caut pe net o poză cu șeful Poliției Române și-o să mi-o pun pe parbriz în loc de rovignetă. Dedesubt scriu ”Tati te iubește” =))

      Ștergere